ciąża, poród, połóg                                                                                                                                               Mijesca Galeria Filmy Sklepy Konkursy

Gimnastyka w czasie ciąży

Aktywność fizyczna jest ważna dla każdego człowieka, pod warunkiem, że pozwala mu na nią stan zdrowia. Podobnie jest w przypadku kobiet w ciąży. Umiarkowane ćwiczenia fizyczne u kobiet w prawidłowo rozwijającej się ciąży są nie tylko dozwolone, ale wręcz wskazane i korzystne dla matki i dziecka. Gimnastyka w czasie ciąży pozwala zmniejszyć bóle kręgosłupa, zapobiec zaparciom, żylakom, poprawia samopoczucie, przygotowuje do porodu, który dzięki wzmocnieniu organizmu będzie łatwiejszy i krótszy. Kobiety, które nie wykonują regularnych ćwiczeń w czasie ciąży, stają się coraz mniej sprawne, gdyż przybierają stale na wadze. Zapobiec temu może odpowiednio dobrany i cyklicznie powtarzany zestaw ćwiczeń fizycznych. Jednak przed rozpoczęciem regularnych aktywności powinnaś skontaktować się z lekarzem, który pomoże Ci dobrać zestaw ćwiczeń odpowiedni dla Ciebie.

Czytaj całość
 
Czy gimnastykować się w czasie ciąży?

Prawdopodobnie wszyscy wykazujemy zbyt małą aktywność fizyczną,nie gimnastykujemy się i nie uprawiamy systematycznie sportu. Jednak w wypadku kobiety w ciąży zaniechanie ćwiczeń i brak aktywności fizycznej może skutkować uczuciem ciągłego zmęczenia, czasem może prowadzić nawet do kłopotów ze zdrowiem w trakcie ciąży, a już na pewno poród będzie dużo cięższy.

Z drugiej strony - nie jest to czas odpowiedni do nadrabianie zaległości i intensywnego uprawiania lekkiej atletyki, biegów krótkodystansowych, nie mówiąc o narciarstwie, jedzie konnej czy jeździe na rolkach.

Czytaj całość
 
Ćwiczenie mięśni dna miednicy

Zalecanym w ciąży najczęściej jest ćwiczenie wzmacniające mięśnie dna miednicy. Zamykają one od dołu jamę brzuszną. Pomiędzy ich warstwami w odpowiednio ukształtowanych kanałach umieszczone są : cewka moczowa, pochwa i odbyt. Ciężarna, rosnąca macica powoduje ich duże, coraz większe napięcie, a jeżeli nie są one odpowiednio sprężyste i elastyczne może to prowadzć czasem nawet do nie trzymania moczu oraz licznych pęknięć w czasie porodu.

Czytaj całość
 
Ćwiczenie na wzmacnienie mięśni miednicy

Ćwiczenie to pomaga wzmocnić mięśnie dolnej części pleców i brzucha, zapobiegając złej postawie i nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w okolicy krzyżowej.

.

Czytaj całość
 
Ćwiczenia bioder i tułowia

Ruchomość bioder zwiększają skręty i krążenia, które rozluźniają i wzmacniają mięśnie tułowia. Zapobiegają wystąpieniu bólów pleców i kręgosłupa, które w ciąży stanowią najczęstsze dolegliwości, mogące być poważną przeszkodą w codziennym życiu.
Sprawność mięśni bioder i tułowia jest również bardzo przydatna w pierwszym okresie porodu. Dzięki niej, poród przebiega szybko i bez nasilonych dolegliwości bólowych.

.

Czytaj całość
 
Rozciąganie i wzmacnianie mięśni nóg

Podczas ciąży nogi są dodatkowo obciążone, dlatego rozciąganie i wzmacnianie ich mięśni jest konieczne. Ćwiczenia te poprawiają też krążenie krwi w nogach, dzięki czemu można uniknąć lub znacznie zmniejszyć obrzęki pod koniec ciąży. Sprawne i elastyczne mięśnie nóg mają również ogromne znaczenie w drugim okresie porodu, zmniejszyają również ryzyko poporodowej zakrzepicy w żyłach nóg i miednicy małej..

Czytaj całość
 
Ćwiczenie stóp i kostek

ĆWICZENIE I:
Usiądź na podłodze i wyprostuj nogi przed siebie. Poruszaj stopą z góry na dół, nie prostując przy tym palców. Powtórz to samo drugą stopą. Ćwicz 2 razy dziennie, 10 do 20 powtórzeń każdą stopą.

Czytaj całość
 
Rozciąganie dolnej części pleców

ĆWICZENIE I:
Połóż się płasko na podłodze z jedną nogą wyprostowaną. Drugą nogę zegnij i przyciągnij do klatki piersiowej. Wytrzymaj chwilę w takiej pozycji, rozluźnij się i wykonaj to samo ćwiczenie zmieniając nogę.

Czytaj całość
 
Ćwiczenia w ciąży - Aktywną być.

Moda na ćwiczenia w ciąży wynika z ogólnej mody na aktywny tryb życia. Siedzący tryb życia, jazda samochodem zamiast spaceru wszystko wpływa na pogorszenie stanu kondycji i zdrowia.
Wiele osób decyduje się na aktywność fizyczną: basen, fitness czy bieganie, dlaczego panie miały by rezygnować z gimnastyki w ciąży.

Czytaj całość
 

Sonda

In Vitro - za czy przeciw? Zagłosuj i wypowiedz się na naszym FORUM
 

Szukaj w naszym serwisie

| Kontakt | Reklama | Linki | Redaktor | Współpraca | Użytkowanie | Logo | Mapa strony | Partnerzy | Patronaty | Polityka cookies |

Planowanie ciąży, Objawy ciąży,  Ciąża, Przebieg CiążyKalendarz ciąży, Kalkulator ciąży, Kalkulator cyklu, Kalkulator płodnościCiąża tydzień po tygodniu, Badania w ciąży, Sex w Ciąży, Ciąża kalendarz ciążyPrzygotowania do poroduPoród, Połóg, Jestem mamąWcześniaki, Rozwój niemowląt, Dzieci 1-2, Filmy z poroduDieta, Moda,  Antykoncepcja, Niania, Mama w ciąży, Serwis dla kobiet w ciąży, Randka, Forum Ciąża, Fotografia ślubna, Niemowle, Pracownia krawiecka

Wszystkie prawa zastrzeżone © Ebrzuszek.pl 2008

Wszelkiego rodzaju problemy związane z ciążą oraz zdrowiemuszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Porady zamieszczone w portalu www.ebrzuszek.pl mają charakter informacyjny i właściciele serwisu nie ponoszą odpowiedzialności prawnej za szkody i straty wynikłe z zastosowania porad i informacji oraz błędów danych i nieaktualnych wiadomości zawartych na stronach portalu ebrzuszek.pl.